Suunnittele ja valmista käyttötarkoitukseltaan uusi käsityötuote tai -teos
joko yhdestä tai useammasta rikkinäisestä ja tarpeettomasta esineestä

tiistai 15. tammikuuta 2013

Raitaa, raitaa...

Seuraavaksi päätin ryhtyä korsetin vuorin kimppuun. Löysin kaapistani jostain syystä hyvin vähälle käytölle jääneen hameen, jonka päätin laittaa osaksi työtäni. Pääsin siis jälleen purkamaan! x)

Tämän pikkukaverin minä siis pistin palasiksi....
En ole aikaisemmin käyttänyt vielä sellaisia kankaita jotka pitäisi kohdistaa, joten päätin että laittaisin jokatoisen raitaa ja jokatoisen yksiväristä. Sillä tuon hameen oma vuori oli beigen värinen (joka ei tuossa kuvassa valitettavasti näy...). Suunnitelmani toimi siihen asti kunnes huomasin vahingossa leikanneeni yhden palasen väärinpäin! :o Beigeä kangasta ei enää ollut niin paljoa jäljellä, että siitä olisi riittänyt uuteen palaseen, joten minun piti leikata se tuosta raitaisesta. Yritin kohdistaa raidat mahdollisimman hyvin, mutta tuota toistakin kangasta oli enää hyvin vähän jäljellä.... Ommeltuani palat yhteen, en ollut aivan tyytyväinen. Olisin halunnut, että raidat olisivat olleet paremmin kohdistetut. Mutta sitten ajattelin sen olevan kuitenkin korsetin vuori, jolloin se ei tule näkymään ulospäin. Niinpä jätin vuoren sille mallille. Siihen oli tosin myös toinen syy: minulla on tällä hetkellä kierrätettyistä materiaaleista hieman pulaa... Olen kuitenkin päättänyt, että teen työni mahdollisimman pitkälle kierrätetyistä materiaaleista, niinkuin diplomin tehtävänannossakin kehotetaan (:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti