Suunnittele ja valmista käyttötarkoitukseltaan uusi käsityötuote tai -teos
joko yhdestä tai useammasta rikkinäisestä ja tarpeettomasta esineestä

maanantai 22. huhtikuuta 2013

Yhteen sopimattomuutta! O.o

Työni kanssa ilmaantuikin "pikkiriikkinen" ongelma... Kun sovitin tekemääni hametta klipsukorsetin kanssa, niin huomasin jotain mikä ei ilahduttanu minua lainkaan! Korsetti oli aivan liian pitkä tekemäni hameen kanssa. Olin tehnyt korsetista pidemmän kuin mitä korsetit normaalisti, ovat sillä olen harmitelut aina niiden lyhyyttä. Kaikki aikaisemmat korsettini ovat olleet hieman lyhyitä pidettäväksi lantiofarkkujen kanssa, joten päätin tehdä tästä pidemmän, jotta siitä tulisi samalla monikäyttösempi. Korsetin kiristysnauhojen ansioita mm. helman kireyttä pystyy säätelemään ja tällöin alle mahtuvat esim. farkut. Mutta nyt korsetti ei sitten sovikkaan hameeseen! :(

Yön yli pohdittuani päätin, että teen diplomiini vielä toisen hameen sekä yläosan jo olemassa olevalle hameelle, sillä haluan niiden olevan kokonaisuuksia eikä vain irralisia osia. Kyllähän tässä toki kiire tulee, mutta teen parhaani! :) En oikein itsekkään ymmärrä, miten nämä projektini pääsevät aina vain paisumaan isommiksi... Mutta minä olen aina pitänyt haasteista! Koskaan ei mennä sieltä missä aita on matalin! x)

Koska minulla ei ollut valmista visioita siitä millaisen hameen tekisin, joten päätin selailla äidin työhuoneesta löytyviä muotilehtiä. Kapea sen hameenn kuitenkin tuli olla, jotta se sopisi hyvin klipsukorsetin kanssa... Pian löysinkin iHola! nimisestä muotilehdestä todella herkullisen idean, mutta kyllä se hieman muokkausta kaipaa...

Tässä on kuva lehden kannesta , josta ideani löysin :D 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti